Didim Hakkında

16 Aralık 2009 Çarşamba

Son yıllarda kendini daha da göstermiş olan Didim Dünyada kendini kanıtlamaya devam ediyor. Bu kadar çekici olmasının sebebi temiz havası, harika plajları, güzel denizi, düz yerleşimini göstermek mümkün. Ucuz emlak edinme durumu çekici kılan faktörlerden. Değerini daha da artırmış olan altıyüz yat kapasiteli liman kendine has bir üsluba sahip. Bu projeyle çevrede bulunan konutların fiyatı %50 artmış. Liman yapılmadan önce bölgeye yapılacak yatırımlar bir kaç katı şeklinde geri dönmüş. Zeytini, Apollon tapınağı da bir diğer güzellikler arasında. Bir yarımada olan ilçe doğuda Muğla, batıda ve güneşde Ege Denizi, kuzeyde Bafa Gölü bulunuyor.
Osmanlı döneminde " ye ronda -yoran " adı ile varlığını devam ettirmiştir. 1955 depreminden sonra Yenihisar ismi ile anılmaya başladı. Son olarak didim olarak yenilenmiş. Çok eski bir yerleşim olan Akköy Nahiye statüsüne sahipken Didim oldukça küçük bir yerleşim alanıydı. Mavi bayraklı Altınkum plajının kendini göstermeye başlamasıyla birlikte bu ormanlarla çevrili sayfiye yerine büyük şehirlerden gelen insanlar burada yazlık sahibi olmanın fırasıtını kolladılar. Bölgede Yazlık alanlar emekli olup buraya , Altınkum'a yerleşerek bugünkü ortamı oluşturdular. Bu dönemin hemen sonrasında Altınkum'da turizm patlaması yaşandı. Büyük tur operatörleri turist getirmesiyle birlikte iyice ziyaretçi akını oldu. Bundan sonraki döneminde krizle birlikte yavaşlama turizmi etkiledi. Didim'de insanalr tarafından kirletilen bir çok bölge bulunuyor. Daha duyarlı olunursa bu doğa güzelliği yok olmamış olur.

0 yorum:

Yorum Gönder