Didim Ekonomisi

16 Haziran 2009 Salı


Didim'in Aydın'ın bir tatil bölgesi olduğunu belirtmiştir.Bu yüzden ekonomik faaliyetler açısından Didim'de turizm ilk başta gelmektedir.Yaz aylarında bölgeye gelen turistler bölgeye oldukça fazla miktarda döviz bırakmaktadır.Bölge halkı ise bu ekonomikkoşulları en iyi şekilde değerlendirmektedir.

Didim'deki turistlerin ihtiyaçlarını gidermek için bölgeye işletmeciler yatırım yapmaktadır.Bu yatırımlar sayesinde bölgedeki işsizlik oranıda oldukça düşmüştür.Her yıl yaz aylarında faaliyette bulunan eğlence ve konaklama merkezlerinde bir çok genç çeşitli görevlerde görev almıştır.

Ayrıca turistler bölgedeki yeme-içme , giyecek gibi ihtiyaçlarını bölgeden karşılaması bölge esnafı açısından oldukça önemlidir.

Didim Ege bölgesinde olduğu için iklim tipi olarakta Akdeniz iklim tipi gözlenmektedir.Bu iklime göre yaz ayları sıcak ve kurak kış aylrı ise ılıman ve yağışlıdır.Bu koşullar tarım içinde oldukça verimlidir.Bu şrtlar altında bölgede çeşitli meyve ve sebzeler yetişmektedir.

Bu yüzden bölgenin diğer bir ekonomik faaliyetide tarımdır.Tarım ekonomik faaliyet açısından turizmin gerisnde kalmış olsada bölgedeki tarımın gücü oldukça fazladır.

Kısaca Didim iki ekonomik faaliyete dayalıdır.Bu faaliyetlerden birinci turizm ikincisi ise tarımdır.

0 yorum:

Yorum Gönder