Didim Coğrafyası

17 Mayıs 2009 Pazar

Didim Ege bölgesinde Aydın ilimizin turistik bir beldesidir.Didim geniş bir coğrafi alana sahiptir.Büyük Menderes Nehri'nin
denize döküldüğü yerlerden bağlayarak Muğla sınırına kadar ulaşan bir bölgedir.Didim büyük yerleşim merkezlerine diğer tatil
beldelerine oranla daha uzaktır.

Didim coğrafi özellikler bakımından tam bir Akdeniz tatil beldesine benzer.Bu bölgedede klasik Akdeniz iklimi gözlenmektedir.
Bölgede Akdeniz ikliminin hükum sürmesinin etkisi olarak böglede maki gibi küçük çalılıklar oluşmuştur.Ayrıca bölgedeki iklim
yazları sıcak ve kurak kışları ılıman ve yağışlıdır.

Bölge bu coğrafi özellikleri turizm açısından en iyi şekilde kullanmaktadır.Denizi ile iklim ve coğrafyası birleşince oldukça
güzel bir tatil beldesi meydana gelmektedir.

Ayrıca Didim'de bir çok koyda bulunmaktadır.Bu koylar sayesinde bögleye bir çok turist gelmekte ve bölgedeki yat ve tekne turlarına
katılmaktadır.

Ayrıca Didim bölgesi yeşillikle iç içe bir bölgedir.Didim'deki eşsiz koylar ülkemizde ender bulunan bir tatil beldesi olmasını
sağlar.

Didim genel olarak İngiliz turistleri tercih eder bunun nedeni ise bölgedeki mavi bayraklı plajlar ve eşsiz koyların bulunmasıdır.

0 yorum:

Yorum Gönder