Didim İklim

17 Mayıs 2009 Pazar


Didim bir ege bölgesi tatil beldesidir.Burada bütün ege bölgesinde olduğu gibi akdeniz iklimi görülmektedir.Akdeniz bölgesi tatil beldeleri için oldukça uygun bir iklimdir.Bu iklim ile deniz birleşince ortaya harika bir tablo çıkmaktadır.
Didim'in bu iklim yapısı Didim'e akdenizdeki tatil beldeleri gibi büyük avantajlar kazandırmıştır.

Akdeniz ikliminin etkili olduğu yerlerde yazlar sıcak ve kurak kış ayları ise ılıman ve yağışlıdır.Didim'de yazların sıcak ve kurak olması nedeniyle turizm sezonu erken açılır.

Turist bögleye Nisan ayından itibaren yabancı ülkelerden gelmeye başlar.Yerli turistler ise okulların kapanmasının ardından Haziran ve Temmuz aylarında bölgeye gelmeye başlar.

Didim'de iklim tarım içinde uygundur.Fakat bölge neredeyse tamamen turizm içindir.O yüzden burada çok az sayıda tarıma yatırım yapan insan vardır.Herkes bölgede turizme yönelmiştir.

Didim'in ikliminin bögleye kazandırdığı üzerinde durulması etkenlerden biride bölgedeki turizm sezonunun erken açılmasıdır.

Ülkemize daha erken döviz girişi sağlayan bu etken ülkemizde büyük bir gelir sahibi olan turizmin etkilerini daha da erken görülmesini sağlar.

0 yorum:

Yorum Gönder